10 tips voor het hergebruiken van goede content

10 tips voor het hergebruiken van goede content

Content hergebruiken een goed idee? Ja, zeker!

Heb je urenlang zitten zwoegen op een contentkalender en heb je eindelijk de leukste social media berichten en de meest informatieve blogs geschreven en gepubliceerd, begint het hele feest weer van vooraf aan.

Want content is vluchtig en hoewel het de moeite loont om vooruit te werken, kan ik me voorstellen dat je daar niet altijd tijd voor hebt (of zin in hebt…). Maar ik heb goed nieuws! Het is helemaal niet erg om goede content te hergebruiken. Door de overvloed aan berichten die we dagelijks te zien krijgen, leest of ziet helaas niet iedereen jouw berichten. Je kunt ze dus prima nog een keer gebruiken. Misschien met een andere invalshoek? Of op een ander kanaal?

Pak die leuke blog en die catchy social media content er maar bij… ik geef je 10 tips hoe je je content opnieuw kunt gebruiken.

Hergebruik je content met deze 10 tips

  1. Actualiseer je content. Is je content nog relevant? Zijn er in de tussentijd misschien nieuwe inzichten gekomen of onderzoeken gedaan? Geef oude berichten een nieuw jasje door ze te actualiseren.
  2. Bundel je blogs in een E-book. Heb je veel blogs geschreven en deel je hierin waardevolle content? Maak er een E-book van! Zorg voor een duidelijk onderwerp en een duidelijk verhaal en herpubliceer je blogs. Het aanbieden van een E-book versterkt je expertstatus en je kunt het mooi gebruiken als gratis weggever in je funnel bijvoorbeeld.
  3. Maak er een podcast van! Deel je veel informatie op je kanalen? Heb je er al eens over nagedacht om deze informatie opnieuw te delen in een Podcast? Sommige mensen luisteren liever dan dat ze lezen, dus je bereikt er nog een nieuw publiek mee ook!
  4. Pin je afbeeldingen op Pinterest en zorg voor nieuwe potentiële klanten. Je Social Media berichten kun je prima inzetten op Pinterest. Maak een profiel en een bord aan en herplaats hier je content.
  5. Gooi ze in een lijstje! Kijk welke blogs er het meest gelezen zijn op je website en publiceer ze in een nieuwe blog: ‘5 blogs die je niet mag missen!’
  6. Voeg een succesverhaal toe. Heb je een artikel geschreven over een product of dienst? Voeg er een klantervaring aan toe en publiceer het opnieuw.
  7. Deel je blog op in kleine stukjes en plaats deze stukjes op Social Media. Je blog (en je website) krijgen hiermee extra aandacht en je hoeft geen nieuwe content te schrijven…handig!
  8. Zoek naar nieuwe haakjes. Is er een haakje van de inhaakkalender dat je kunt gebruiken? Misschien kom je een haakje tegen dat toepasselijk is voor je eerdere content, grijp dat moment aan.
  9. Verzamel blogs rond een bepaald onderwerp. Doe je aan e-mailmarketing? Maak een themanieuwsbrief!
  10. Maak een korte video over je blog, nieuwsbrief of whitepaper en deel deze op je social mediakanalen om er de aandacht op te vestigen.

Hulp nodig met het bedenken en schrijven van goede content? Ik klim graag voor je in de pen!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.