Contentinspiratie, hier haal je het vandaan!

Contentinspiratie, hier haal je het vandaan!

Vind je het lastig om zelf te verzinnen waar je over moet schrijven? Zit je om inspiratie verlegen? Twee simpele tips: denk niet te moeilijk en vraag anderen om hulp!

Schrijftip 1: denk niet te moeilijk

Wat ik daarmee bedoel? Zelf ken je je bedrijf natuurlijk van A tot Z. Je producten en diensten heb je zelf ontwikkeld of ingekocht en ze kennen geen geheimen voor je. Maar iets wat voor jou gesneden koek is, is dat voor een ander niet. Neem je volgers daarom mee in het proces. Leg ze alle stappen uit die je zet voordat je een product online zet, neem ze mee in het denkproces achter jouw dienstverlening. Vertel ze wat je doet en waarom je het doet.

Sla je processen plat en deel jouw kennis en informatie met je (potentiële) klanten. Je werkt hiermee aan je expertstatus, je bouwt een vertrouwensband met ze op en je hebt weer wat contentideeën. Ik snap dat je je soms misschien afvraagt of je volgers daar wel op zitten te wachten, maar wat voor jou logisch is, is dat voor een ander misschien niet. Laat deze gedachtes dus niet met je aan de haal gaan! Denk niet te moeilijk en deel alles wat je maar kunt bedenken om het verhaal van jouw product of dienst compleet te maken.

Schrijftip 2: vraag om hulp

Weet je echt even niet waar je over moet schrijven, vraag dan om hulp! Je partner, je kinderen, je vrienden of misschien wel je ouders kijken anders tegen dingen aan dan jij. Misschien vragen ze zich wel iets af over jouw producten of diensten, iets wat jij over het hoofd ziet. Vraag hen wat zij nu echt over jou of je onderneming willen weten, je zal verbaasd zijn over de vragen die je krijgt!

Natuurlijk kun je ook je volgers om hulp vragen. Zet een poll uit en laat hen invullen waar ze graag over zouden willen lezen. En wat dacht je van je collega’s (als je die hebt natuurlijk!)?

Gebruik hen als inspiratiebron. Welke vragen krijgt je klantenservice vaak? Zijn er klanten met een bijzonder verhaal, een reden waarom ze juist bij jou terecht zijn gekomen? Wat speelt er binnen de organisatie, welke toekomstplannen liggen er? Is er een nieuwe collega die zichzelf wil voorstellen? Als je door de ogen van anderen kijkt kom je snel tot nieuwe contentinspiratie!

Aan de slag met een goede contentstrategie? Ik zet hem graag voor je op papier!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.