CommuniKim.nl
Content Marketing
CommuniKim.nl
Content Marketing

Content Marketing

 

content marketeer rosmalen

Schrijf en publiceer je nu zelf al je content, maar merk je dat de resultaten waar je op had gehoopt uitblijven? Dan is het tijd om aan de slag te gaan met Content Marketing.

 

Maar Content Marketing, wat is dat nu precies? Hoe werkt het, hoe pas je het toe voor je onderneming en misschien wel de belangrijkste vraag, wat heb je eraan?  

Wat doet een Content Marketeer?

 

Een Content Marketeer zet jouw bedrijf in de spotlight! Door Content Marketing slim in te zetten, zorg je ervoor dat jouw onderneming beter vindbaar en zichtbaar is online, en dat jouw potentiële klanten niet kunnen wachten om een product of dienst bij jou af te nemen.

 

En daar heb je echt een Content Marketeer voor nodig want:

 

  • Een Content Marketeer creëert content en vertelt jouw verhalen zo dat ze je klanten aanspreken.
  • Een Content Marketeer publiceert je content op de daarvoor geschikte kanalen.
  • Een Content Marketeer levert meerwaarde door voor samenhang te zorgen in al je (tekstuele) uitingen. Het uiteindelijke doel is om jouw klanten aan te zetten tot actie!

 

Dit alles komt samen in een contenstrategie waarmee jij je contentdoel bereikt. Kom maar op met die clicks, likes, shares, comments en conversie… dat is wat je wil!

 

Wat is een contentstrategie?

 

Het is de planfase van je content. Het begin van al jouw campagnes en de basis om jouw propositie zo duidelijk mogelijk kenbaar te maken. Een goede contentstrategie is kortom een onmisbaar onderdeel van jouw (externe) communicatie.

 

Je moet eerst o.a. duidelijk hebben waar je voor staat, voor wie je schrijft en wat je wil overbrengen. Wat is de beste vorm en de beste manier om jouw doelgroep te bereiken en aan te spreken? In een contentstrategie maak je strategische keuzes om jouw doelen te bereiken.

 

Een goede contentstrategie sluit precies aan bij de klantreis (customer journey) van jouw klant, doordat je de juiste boodschap, op het juiste moment, via het juiste kanaal verspreid.

 

Gemiddeld genomen gaat een nieuwe klant na 7 contactmomenten pas over tot een aankoop. Als jij een goede contentstrategie op papier zet in samenwerking met een CommuniKim, weet jij straks precies wat voor content je moet maken om al je uitingen aan te laten sluiten bij de customer journey van jouw klant.

 

Liever zelf aan de slag met je contentstrategie? Dan is mijn online cursus de Content Challenge jouw way to go!

Ben je er klaar voor? Kick-ass content in 3…2…1

content marketeer rosmalen

Content Marketing

 

Schrijf en publiceer je nu zelf al je content, maar merk je dat de resultaten waar je op had gehoopt uitblijven? Dan is het tijd om aan de slag te gaan met Content Marketing. CommuniKim zet jouw ideale contentstrategie voor je op papier!

 

Maar Content Marketing, wat is dat nu precies? Hoe werkt het, hoe pas je het toe voor je onderneming en misschien wel de belangrijkste vraag, wat heb je eraan?  

 

Wat doet een Content Marketeer?

 

Een Content Marketeer zet jouw bedrijf in de spotlight! Door Content Marketing slim in te zetten, zorg je ervoor dat jouw onderneming beter vindbaar en zichtbaar is online, en dat jouw potentiële klanten niet kunnen wachten om een product of dienst bij jou af te nemen.

 

En daar heb je echt een Content Marketeer voor nodig want:

 

  • Een Content Marketeer creëert content en vertelt jouw verhalen zo dat ze je klanten aanspreken.
  • Een Content Marketeer publiceert je content op de daarvoor geschikte kanalen.
  • Een Content Marketeer levert meerwaarde door voor samenhang te zorgen in al je (tekstuele) uitingen. Het uiteindelijke doel is om jouw klanten aan te zetten tot actie!

 

Dit alles komt samen in een contenstrategie waarmee jij je contentdoel bereikt. Kom maar op met die clicks, likes, shares, comments en conversie… dat is wat je wil!

 

 

Wat is een contentstrategie?

 

Het is de planfase van je content. Het begin van al jouw campagnes en de basis om jouw propositie zo duidelijk mogelijk kenbaar te maken. Een goede contentstrategie is kortom een onmisbaar onderdeel van jouw (externe) communicatie.

 

Je moet eerst o.a. duidelijk hebben waar je voor staat, voor wie je schrijft en wat je wil overbrengen. Wat is de beste vorm en de beste manier om jouw doelgroep te bereiken en aan te spreken? In een contentstrategie maak je strategische keuzes om jouw doelen te bereiken.

 

Een goede contentstrategie sluit precies aan bij de klantreis (customer journey) van jouw klant, doordat je de juiste boodschap, op het juiste moment, via het juiste kanaal verspreid.

 

Gemiddeld genomen gaat een nieuwe klant na 7 contactmomenten pas over tot een aankoop. Als jij een goede contentstrategie op papier zet in samenwerking met een CommuniKim, weet jij straks precies wat voor content je moet maken om al je uitingen aan te laten sluiten bij de customer journey van jouw klant.

 

Liever zelf aan de slag met je contentstrategie? Dan is mijn online cursus de Content Challenge jouw way to go!

Ben je er klaar voor? Kick-ass content in 3…2…1

Een Content Marketeer helpt je met:
  • Het maken van strategische contentkeuzes
  • Het op papier zetten van een contentstrategie
  • Het bepalen van je hoofdboodschap
  • Een vertaling van je hoofdboodschap in verschillende onderwerpen
  • Het concreet maken van de onderwerpen
  • Het vullen van je contentkalender op basis van je strategie
kim de veer communikim

Mag ik jouw contentstrategie op papier zetten?

Dan bespreken we samen wat jouw contentdoel is, wie jouw doelgroep is, wat je nodig hebt om je doelgroep te bereiken en wat je hen zou moeten vertellen. Daarbij houd ik rekening met wat de uitstraling van je merk is of zou moeten zijn. Ik zet alles op een rijtje in een plan van aanpak met daarbij een tijdspad, zo weet jij precies waar je aan toe bent. Kun jij je vinden in mijn plan? Dan ga ik voor je aan de slag met het uitwerken van een contentstrategie en/of het schrijven van jouw content!

Waar je mee naar huis gaat?

- Een concrete contentstrategie, zodat je precies weet wie jouw doelgroep is, waar je content over moet gaan en wat jouw ideale communicatiekanalen en -formats zijn. Ook lever ik je een lijst met blog-onderwerpen aan.
- Als je kiest voor het contentstrategie - en creatiepakket, lever ik je ook ijzersterk geschreven commerciële content aan die je direct kunt verwerken op jouw kanalen
- Ook krijg je handvaten en tips hoe je de resultaten van jouw content kunt monitoren

ck-profielfoto-circle

Er zijn 2 pakketten die je kunt afnemen:

  • Contentstrategie

  • 495totaal
  • Ik breng voor je in kaart:

    1. Wie je doelgroep en ideale klant is. Wat is hun sociale context?
    2. Wat de persoonlijke motivatie van je klant is. Waarom komt hij/zij bij jou terecht? Wat is hun ‘probleem’?
    3. Welke boodschap je moet overbrengen. Wat wil je klant van jou weten?
    4. Hoe je klant bij je terecht komt en welke stappen hij/zij doorloopt voordat hij/zij zaken met je doet.
    5. Hoe je je klant bereikt. Welke communicatiekanalen en -formats moet je daarvoor gebruiken.
    6. Wat haalbaar is qua resultaat en hoe je dat kunt meten.

     

     

     

     

    Vraag nu aan

  • Contentstrategie & Creatie

  • 825totaal
  • Een volledig uitgewerkte contentstrategie is mijn vertrekpunt voor het vullen van jouw kanalen! Met deze grondige basis ga ik voor je aan de slag en werk ik, op basis van jouw input, content voor je vooruit. In het contentstrategie en –creatiepakket krijg je:

    1. Een volledig uitgewerkte contentstrategie.
    2. Een contentkalender voor 3 maanden vooruit geschreven, gebaseerd op 2 posts per week voor Facebook/Instagram, incl. hashtags, excl. (bewerkte) afbeeldingen.

     

    Heb je andere wensen wat betreft je contentkalender? Laat het me weten!

     

     

    Vraag nu aan

Contact

Leuk! We gaan samen aan de slag. Wil je meer weten? Shoot! Zie je het al helemaal zitten? Plan dan een kennismakingsgesprek, maak hier een afspraak met me.

Tot binnenkort!

E: kim@communikim.nl

T: 06 23 753 847

    Ben ik de contentstrateeg en copywriter die je zoekt?

    Vraag dan nu een offerte aan en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!

      Ben ik de contentstrateeg en copywriter die je zoekt?

      Vraag dan nu een offerte aan en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!