Heeft het nog wel zin om blogs op je website te plaatsen?
Ben jij er al mee begonnen, het plaatsen van blogs op je website? Als je een beetje om je heen kijkt, zie je dat veel collega-ondernemers zijn begonnen met bloggen, maar is het echt nodig om te bloggen? Heeft het wel zin om te bloggen met alle content die er al online te vinden is? Ga je wel opvallen en levert het iets op? Het antwoord op al deze vragen is ja!
Begin vandaag nog met bloggen, want:
Blogs zorgen voor meer traffic naar je website
Denk eens goed na, welke vragen zouden jouw klanten kunnen hebben over jouw producten of diensten? Is er terminologie binnen je vakgebied die wat meer uitleg nodig heeft? Zijn er bepaalde trends waar je over kunt schrijven? Er zijn handige tools, zoals answerthepublic.com, waarmee je op zoek kunt gaan naar veelgestelde vragen.
Verwerk deze vragen in je blogs en pas hier op een slimme manier de juiste zoekwoorden in toe. Op deze manier zet je je blogs SEO-proof in en zorg je voor meer traffic naar je website.
Blogs dragen bij aan je expertstatus
Jij kent jouw branche als geen ander. En door te bloggen en jouw kennis te delen, zorg je ervoor dat jouw klanten jou ook echt als expert gaan zien. Dat zorgt er weer voor dat ze meer vertrouwen in je hebben, en dat ze eerder met je in zee zullen gaan. Denk vooral niet te moeilijk! Je weet per slot van rekening niet wie je lezer is en of hij/zij al voorkennis heeft. Kun jij al een lijst met onderwerpen bedenken waar je je kennis over kunt gaan delen?
Blogs dwingen je om na te denken over jouw onderneming
Hoe zien je processen er eigenlijk uit, waar ben je precies expert in en hoe wil je je profileren? Door aan de slag te gaan met een concrete blogplanning (ja, ik ben van de lijstjes!) dwing je jezelf om ook over dit soort vragen na te denken, en dat is nooit verkeerd! Het zorgt ervoor dat jij jouw stip op de horizon helder houdt.
Blogs zorgen voor concrete input voor je social media kanalen
Niet alleen zorgen je blogs voor frisse content op je website, een groter bereik en meer traffic via zoekmachines, ook geven ze je concrete input voor je social media kanalen. Knip je blog op in stukjes en maak er posts van voor je Instagram- en Facebookpagina. Zorg voor een leuke afwisseling in je contentkalender!
Je blogs liever uitbesteden? Dat kan natuurlijk ook! Ik blog voor verschillende andere ondernemers en klim ook graag voor jou in de pen. Bekijk hier de mogelijkheden.