06 23 753 847 kim@communikim.nl

CommuniKim

Workshop Employer Branding voor zorgorganisaties

Workshop

Hoe je social media inzet voor je employer brand in de zorg

Veel zorgorganisaties worstelen met hetzelfde probleem; veel vacatures en weinig respons op openstaande functies. De arbeidsmarkt is krap. Sollicitanten hebben de luxepositie dat ze wat te kiezen hebben. En ondertussen wordt jouw probleem alleen maar groter. Hoe zorg je er nu voor dat je je als aantrekkelijk werkgever presenteert en dat je de juiste mensen bereikt?

Natuurlijk kun je er als zorgorganisatie voor kiezen om een bureau in te huren voor het plaatsen van vacatures. Jij levert de tekst aan, zij plaatsen de vacature voor je op verschillende platformen. Of je kiest ervoor om dure advertenties te plaatsen, online en offline. Allemaal arbeidsmarktcommunicatiemiddelen die je een hoop geld kosten.

En dan.. fingers crossed dat je er de juiste mensen mee bereikt en dat je vacaturetekst aansprekend genoeg is en sollicitanten aanspoort om te reageren. Je hebt het zelf niet in de hand en loopt een risico…

Hoe je er dan wel voor zorgt dat je je als aantrekkelijke werkgever in de zorg presenteert en de juiste mensen aanspreekt? Heel simpel; door social media in te zetten als arbeidsmarktcommunicatiemiddel voor jouw zorgorganisatie.

Herken je dit?

    N

    De personeelsplanning rondkrijgen is elke week weer een uitdaging.

    N

    Je hebt te weinig zorgprofessionals in dienst en valt vaak terug op dure ZZP’ers om de boel op te vangen.

    N

    Je hebt wel een Facebookpagina en een Instagramaccount; maar je hebt weinig volgers en amper reacties op je berichten.

    N

    Je mist structuur en een duidelijke lijn in je social media posts.

    N

    Met het beperkte budget dat je hebt is het een uitdaging om alle vacatures betaald weg te zetten.

    N

    Je zoekt een langetermijnstrategie om aan je employer brand te bouwen met het beperkte budget dat je hebt.

    N

    Je merkt dat alleen vacatureteksten doorplaatsen niet genoeg is. Mensen hebben meer informatie nodig en willen zien waar ze komen te werken. Jij wil ze die informatie geven.

    Herken

    Zorgmarketing - Kim - CommuniKim

    Werk aan je employer brand als zorgorganisatie

     

      Zou het niet beter zijn om zelf aan je employer brand te werken? Om ervoor te zorgen dat je je als zorgorganisatie presenteert als aantrekkelijk werkgever? Geef je organisatie een gezicht en laat zien wat je in huis hebt en vooral; hoe leuk het is om bij jullie te komen werken. Maar hoe doe je dat..?

      Ik heb het antwoord; zet social media strategisch in als arbeidsmarktcommunicatiemiddel voor jouw zorgorganisatie. Social Media zijn een geweldige tool om jouw verhaal te vertellen. Om alle facetten van werken bij jouw zorgorganisatie te laten zien. Vaak worden ze alleen te weinig benut.

      De wil om social media in te zetten voor het promoten van je zorgorganisatie en je vacatures is er wel. Maar de kennis ontbreekt om het strategisch goed aan te pakken.

      Als communicatieadviseur werd ik er regelmatig mee geconfronteerd. Bij de zorgorganisaties waar ik werkte zag ik dat ze steeds tegen hetzelfde probleem aanliepen. Dat moet toch anders kunnen? Jazeker! Ik leerde ze om goede social media content te maken waarmee ze hun employer brand versterkten, aantrekkelijker werden voor sollicitanten en aan een langetermijnstrategie bouwden wat betreft hun positionering op de arbeidsmarkt. Dat bracht me op het idee om mijn bewezen strategie ook in te zetten bij andere zorgorganisaties.

      Praktische workshop social media voor je employer brand in de zorg

      Ik voegde mijn kennis en ervaring samen in een praktische workshop arbeidsmarktcommunicatie in de zorg. In een dagdeel leer ik communicatiemedewerkers, recruiters, HR-adviseurs, locatiemanagers en leidinggevenden hoe ze van Social Media hun visitekaartje als werkgever maken.

      De workshop bestaat uit 4 onderdelen:

      Koers bepalen: We brengen samen in kaart waar jullie voor staan, wat jullie uit willen stralen en wat jullie onderscheidend vermogen is. Dat doen we aan de hand van een aantal praktische oefeningen.

      Contentstrategie: Daarna gaan we aan de slag met het maken van een contentstrategie op maat die aansluit bij jullie doelen. We beginnen met een stuk theorie en passen die toe op jullie organisatie.

      Contentcreatie: Hebben we de basis staan? Dan gaan we aan de slag met het concretiseren van jullie content. De theorie komt aan bod en ik geef hands-on tips voor o.a. het schrijven van teksten en het maken van visuals.

      Meten en bijsturen: Natuurlijk willen jullie ook resultaat zien van jullie inspanningen. Daarom vertel ik jullie welke statistieken belangrijk zijn en hoe je conclusie trekt op basis van data.

      Zorgmarketing - Kim - CommuniKim

      Praktisch

      Bonussen

       

      Maar… dat is niet alles! Als bonus:

      N

      Mogen jullie me na de workshop jullie uitgewerkte contentstrategie sturen (1 per organisatie) waarop ik feedback geef.

      N

      Krijgen jullie na de workshop CommuniKim’s Contentinspiratiebox met daarin 25 contentinspiratiekaartjes, voor als je even om inspiratie verlegen zit en niet weet waar je over moet posten.

      Wat levert de workshop social media als arbeidsmarkt- communicatiemiddel in de zorg me op?

       

        Goede vraag! Aan het eind van de workshop heb je niet meer het idee dat je zomaar wat aan het doen bent op Social Media, maar weet je precies wat je doet. Je hebt een lange termijn visie en werkt concreet toe naar je conversiedoelen. Dat doe je door content te maken die je doelgroep aanspreekt, en die past bij je hogere doel.

        Concreet; heb je handvaten om je contentstrategie uit te werken, weet je hoe je je contentstrategie om kunt zetten in content die bijdraagt aan jouw imago, en heb je de juiste informatie om uit de statistieken op te maken welke content aanslaat en wat je beter kunt doen.

        Jouw employer brand als zorgorganisatie staat als een huis! Sollicitanten, maar ook cliënten en verwanten, weten precies waar je voor staat en wat je hen te bieden hebt. Je geeft ze letterlijk de Face in Facebook door je zorgorganisatie een gezicht te geven. Elke zorgorganisatie heeft prachtige verhalen te vertellen. Ik zorg ervoor dat jij weet hoe je ze strategisch in kunt zetten.

        Resultaat

        Veel gestelde vragen

        Wat is de workshop social media als arbeidsmarktcommunicatiemiddel in de zorg?

        Een hands-on workshop social media waarin zorgprofessionals praktische tips en handvaten krijgen hoe ze social media in kunnen zetten voor het versterken van hun employer brand en het aanspreken en werven van nieuwe collega’s.

        Hoe ziet de workshop eruit?

        Ik kom graag bij jullie langs voor een live workshop van 3.5/4 uur waarin ik een korte toelichting per onderdeel geef, gevolgd door een opdracht die jullie ter plekke individueel of in groepjes kunnen uitvoeren.

        Wat heb ik aan de workshop social media als arbeidsmarktcommunicatiemiddel in de zorg?

        Voldoende personeel vinden is lastig. De vraag is veel groter dan het aanbod. Zorgorganisaties moeten onderscheidend zijn en zich commerciëler als merk presenteren, om ervoor te zorgen dat ze opvallen bij sollicitanten. Dat leer ik je in deze workshop.

        Voor wie is de workshop bedoeld?

        Locatiemanagers, communicatiemedewerkers, HR-medewerkers en adviseurs en recruiters binnen de: gehandicaptenzorg, ouderenzorg, kraamzorg en thuiszorg.

        Wat heb ik nodig voor de workshop?

        Een Facebook of Instagram account

        Een gratis Canva account

        Een huisstijl handboek

        Een open blik en goede zin 😊

        WAT kost me dat?

        Prijzen

        Contact

        Vertel me waar jouw uitdaging ligt, en we maken samen een masterplan. Zodat jij het juiste verhaal vertelt, aan de juiste ‘reiziger’. Voor mij trouwens een latte met havermelk. Niet om ingewikkeld te doen. Vind ik gewoon lekker. First coffee is on me!

        Tot binnenkort.

        CommuniKim

        TELEFOON

        06 23 753 847

        Contact