06 23 753 847 kim@communikim.nl

Employer branding tips voor zorgorganisaties

Je ‘werken bij’ website is het visitekaartje van je Employer Brand. Daar komt alles samen. Websitebezoekers willen je werkgeversmerk beleven, ze hebben al van je gehoord en zijn op zoek naar verdieping.

Plaats je openstaande vacatures op je corporate website? Dat kan, maar het is verstandiger om er een aparte website voor te (laten) maken. Op een ‘werken bij’ website kun je je SEO afstemmen op het zoekgedrag van werkzoekenden en hen precies die informatie geven waar ze naar op zoek zijn. Ook overspoel je op deze manier de huidige medewerkers van je zorgorganisatie niet met voor hen irrelevante informatie.

Om te bepalen wat er op je ‘werken bij’ website moet komen te staan heb je inzicht nodig in de informatiebehoefte van je websitebezoekers. Waar zijn ze naar op zoek en welke informatie willen ze terugvinden op een ‘werken bij’ website van een zorgorganisatie?

Er zijn verschillende redenen waarom mensen je ‘werken bij’ website bezoeken:

  • Ze zijn benieuwd naar openstaande vacatures.
  • Ze zijn op zoek naar contactgegevens van managers en/of recruiters aan wie ze hun vraag kunnen stellen.
  • Ze willen solliciteren.
  • Ze willen meer weten over wat werken bij je zorgorganisatie inhoudt.
  • Ze zijn op zoek naar informatie over je arbeidsvoorwaarden en/of opleidingsmogelijkheden.
  • Ze willen sfeer proeven.

Vooral dat laatste is lastig. Hoe breng je sfeer over op een ‘werken bij’ website? En hoe zorg je ervoor dat het niet stoffig wordt, en dat het persoonlijk en authentiek overkomt?

Geef je werkgeversmerk een gezicht op social media

Social Media zijn een goed medium voor het overbrengen van sfeer. Je kan er veel informatie en veel verschillende soorten content op kwijt, zonder dat het als storend of onoverzichtelijk wordt ervaren.

Juist de ogenschijnlijk kleine dingen die op de werkvloer gebeuren, kunnen het verschil maken in iemands perceptie over jouw zorgorganisatie als werkgever. Luchtige onderwerpen en mooie verhalen passen prima op een kanaal als Facebook of Instagram! Ze spreken tot de verbeelding en geven een echt inkijkje over wat er achter de schermen gebeurt bij jouw zorgorganisatie.

Laat je social media kanalen je ‘werken bij’ website ondersteunen met aanvullende content. Er is zoveel te vertellen over je medewerkers, cliënten, patiënten en bewoners!

Weet je niet goed hoe je dat aan zou moeten pakken? Dan is mijn workshop “hoe je social media inzet voor je employer brand in de zorg” echt iets voor jou!