06 23 753 847 kim@communikim.nl
workshop social media voor de zorg

Facts & Figures

Werk je voor een zorgorganisatie, dan weet je dat het vinden van gekwalificeerd personeel een uitdaging is. Een uitdaging met verstrekkende gevolgen. De zorg voor je cliënten, patiënten en bewoners staat voorop. Maar om kwaliteit te kunnen waarborgen heb je wel voldoende medewerkers nodig. Hoe ga je die aantrekken?

Op een krappe arbeidsmarkt is er meer nodig dan alleen het plaatsen van een vacature. Sollicitanten willen voordat ze solliciteren graag meer weten over de organisatie waar ze mogelijk komen te werken. 75% van de sollicitanten geeft aan het imago en de uitstraling van de organisatie doorslaggevend te vinden tijdens het beoordelen van de vacature. En maar liefst 91% van de sollicitanten gaat na het lezen van de vacature op zoek naar meer informatie over de organisatie op andere kanalen, zoals Social Media.

Zichtbaar zijn op Social Media is dus een must als je een sterk werkgeversmerk neer wil zetten. 96% van alle recruitment en arbeidsmarktcommunicatiespecialisten gebruikt Social Media voor employer branding. Aanwezig zijn is één, maar hoe vul je die Social Media kanalen nu op een strategische manier die bijdraagt aan het werkgeversimago van jouw zorgorganisatie?

Bouw als zorgorganisatie aan je employer brand op Social Media

Uit onderzoek blijkt dat sollicitanten content over de werkvloer minstens zo belangrijk vinden als de inhoud van de vacature. Het is aan jullie als zorgorganisatie om ervoor te zorgen dat jullie Social Media kanalen content bevatten die werkzoekenden willen lezen. Gebrek aan tijd en budget zijn redenen die door zorgorganisaties genoemd worden als antwoord op de vraag waar ze tegenaan lopen bij het uitbouwen van hun employer brand op Social Media. 22% geeft aan dat de kennis ontbreekt om aan de slag te gaan met social media als onderdeel van hun arbeidsmarktstrategie.

Verzachtende omstandigheden ten spijt loont het de moeite om aandacht te besteden aan het uitbouwen van een sterk werkgeversmerk op Social Media. Een goed gepositioneerd employer brand resulteert in 50% meer gekwalificeerde sollicitanten!

Als communicatieadviseur voor zorgorganisaties ontwikkelde ik een praktische workshop: hoe je Social Media inzet als arbeidsmarktcommunicatiemiddel in de zorg. In een hands-on sessie ga ik dieper in op de strategie achter het bouwen van een sterk werkgeversmerk op Social Media, en leer ik locatiemanagers, communicatiemedewerkers, HR-medewerkers en adviseurs en recruiters hoe ze goede content creëren die aansluit bij de behoefte van de sollicitant.

Je leest hier meer over mijn workshop voor zorgorganisaties.

 

 

 

 

 

 

Bronnen: contentstadium.nl & academie voor arbeidsmarktcommunicatie