Waarom een contentstrategie?
Een contentstrategie is een belangrijk onderdeel van jouw marketing & communicatie. Je bepaalt je strategische communicatiedoelen én het op papier zetten van een contentstrategie dwingt je om bepaalde beslissingen te nemen over jouw content. Heb je nog geen contentstrategie? Het klinkt misschien ingewikkeld, maar dat is het niet. Laat je niet afschrikken! Jij kent jouw onderneming als de beste en waarschijnlijk heb je een hoop keuzes in je hoofd al gemaakt. Door je keuzes onder elkaar te zetten en ze nog eens kritisch te bekijken kun je ook de grote lijn bewaken en ervoor zorgen dat jouw content ook echt aan gaat slaan.
Vandaag nog beginnen met een contentstrategie, omdat:
- Als je een contentstrategie voor jezelf hebt uitgewerkt, voorkom je dat je lukraak berichten en blogs plaatst. Alle content die je maakt kun je voortaan ophangen aan de kapstokjes van je contentstrategie. Het zorgt voor een duidelijke lijn en een samenhangend verhaal. Jij weet waar je mee bezig bent en dat straal je ook uit!
- Je hebt een duidelijk doel voor ogen. Je weet wat je met je content wilt bereiken en hoe het past binnen het grotere geheel van je marketing & communicatie. Al je uitingen stem je hierop af.
- In je contentstrategie heb je je doelgroep bepaald en uitgewerkt. Je weet dus precies voor wie je schrijft en jouw doelgroep voelt zich aangesproken door jouw content.
- Je weet precies wat je wil vertellen. Namelijk niet alleen de dingen die jij wilt vertellen, maar vooral de dingen die jouw potentiële klanten willen horen! Die contentkalender is zo gevuld! Meer inspiratie nodig voor het vullen van je contentkalender? Je leest er meer over in mijn blog over het hergebruiken van content en het gebruiken van een inhaakkalender.
- Door te zorgen voor structuur en een duidelijke lijn weten je volgers wat ze van je kunnen verwachten. En je bouwt aan je expertstatus zodat ze niet meer om je heen kunnen!
Op zoek naar een Content Marketeer?
Samen sparren over jouw contentstrategie? Of ben je op zoek naar iemand die de vertaalslag maakt naar concrete content? Dan ben je bij mij aan het goede adres! Neem contact met me op om de mogelijkheden te bespreken.