06 23 753 847 kim@communikim.nl

Yes! Hij is af. En nu snel online zetten die blog! Ik wil geen party pooper zijn, maar hoe zit het met je titel? Raffel je titel niet af. Hij kan je blog maken of breken. Here’s why.

Waar voldoet een goede titel aan?

Een goed titel voldoet aan een paar eigenschappen:

  • Hij is SEO-proof en bevat het hoofdzoekwoord van je blog
  • Hij dekt de lading van de inhoud van je blog
  • Hij valt op en maakt nieuwsgierig om verder te lezen

Zie de titel als de kers op de taart. De gekarameliseerde suiker op je crème brûlée. Dat extraatje waardoor jij voor dat taartje kiest, en niet voor een ander.

Zo schrijf jij een goede titel

Snap je nu waarom het belangrijk is om een goede titel te schrijven? Mooi, dan ben je klaar voor stap 2. Pen en papier bij de hand? Schrijven maar!

  1. Een goede titel is tussen de 55-90 tekens lang. Anders past hij niet in je beeldscherm, snap je jij mobiele scroller?
  2. Zorg ervoor dat je zoekwoorden in je titel plaatst. Misschien heb je wel een goede quote die je als titel wilt gebruiken? Dat kan! Maar zet je in op SEO met je blog, overweeg dan om de quote te laten varen en te kiezen voor een kop met een zoekwoord erin.
  3. Geef je in je blog antwoord op een vraag? Dan is de vraag je kop (check mijn titel maar eens). De titel maakt meteen duidelijk wat je kunt verwachten in de blog; een antwoord op je vraag!
  4. Laat je titel aansluiten bij je tone-of-voice. Ga niet ineens dure of andere woorden gebruiken, maar schrijf zoals je altijd schrijft in een stijl die past bij jouw onderneming en bij jouw klanten.

Weet je, oefening baart kunst. Schrijf per blog 3 titels en 4-6 tussenkopjes. Speelt met volgorde, zoekwoorden en toonzetting. Geef jezelf een paar opties en kies er de beste uit. Dan wordt het schrijven van titels vanzelf leuker. Promise!

Zelf beter leren schrijven? Dan is mijn 1-op-1 schrijfcoachingsprogramma wat je zoekt!