06 23 753 847 kim@communikim.nl

CommuniKim

Start to Sell

Advies

Je bruist van de energie. Een nieuwe onderneming starten is zo leuk! Je ziet zoveel kansen en je bent super enthousiast. De sky lijkt the limit!

Maar… dan kom je erachter dat er heel wat komt kijken bij een nieuwe onderneming. Success doesn’t grow overnight, daar moet je moeite voor doen. Er zijn zoveel keuzes die je moet maken aan de start van een nieuwe onderneming. Keuzes wat betreft je aanbod, je werkwijze, je prijzen en je doelgroep. Maar ook keuzes over de uitstraling van je onderneming. Je huisstijl, website, social media kanalen, tone of voice…. Duizelt het je al?

Je wil het graag meteen goed doen. Je krijgt tenslotte maar een keer de kans om een goede eerste indruk achter te laten, toch? Hoe pak je dat aan? Ga je alles zelf doen? Of blijf je in je kracht en focus je op dat waar jij goed in bent? Al die extra taken kosten veel tijd, en nog meer energie als ze niet helemaal jouw cup of tea zijn.

Knallend van start gaan met je onderneming

Je wil:

N

Direct goed vindbaar zijn via Google, zodat potentiële klanten kennis kunnen maken met jou en met je onderneming. Daar heb je de juiste zoekwoorden voor nodig die aansluiten bij het zoekgedrag van jouw klant. Verpakt in een lekker leesbaar sausje, dat dan weer wel.

N

De juiste snaar raken. Als potentiële klanten eenmaal op je website zitten wil je ze daar houden. Je wil hun interesse wekken met goede content die antwoord geeft op hun vragen. De toon en de inhoud van je content moeten kloppen bij jouw doelgroep.

N

Laten zien dat jij de expert bent in jouw vakgebied. Jouw diensten en/of producten zijn uniek en dat wil je laten zien. Goede zichtbaarheid op de juiste (social media) kanalen en aansprekende content. Dat is wat je nodig hebt.

PAK JOUW COMMUNICATIE STRATEGISCH AAN

Kies ervoor om een goede basis neer te zetten, daar plukt je onderneming de vruchten van. Door de juiste strategische keuzes te maken en serieus aan de slag te gaan met de communicatie en content van jouw onderneming, kun je een vliegende start maken en trek je de klanten aan die bij jou passen.

Klinkt dit goed? Dan is mijn Start to Sell pakket wat je nodig hebt!

START TO SELL PAKKET

Goede communicatie en content die aanslaat, gaan hand in hand. Om ervoor te zorgen dat jij jouw verhaal zo vertelt dat het direct binnenkomt bij je doelgroep, heb je strategie nodig. Teksten zijn niet zomaar wat letters op papier. Het denkwerk vooraf is het allerbelangrijkst! En daar ga ik je mee helpen. Alle modules in Start to Sell hangen nauw met elkaar samen en versterken elkaar. Geen losse eindjes, maar een custom made (online) podium dat past bij jouw onderneming. Hieronder lees je wat mijn werkwijze is en in welke volgorde we dit aanpakken.

Plan

Jouw onderneming in kaart

Hoe we dit gaan aanpakken? We beginnen bij het begin, en we houden het simpel. Ik wil van je weten wie je bent, wat je doet en waarom, en voor wie je het doet. Ook wil ik weten wat jou anders maakt dan je concurrent. Hebben we dat scherp, dan kunnen we de juiste communicatiekanalen bepalen. De basis van alle teksten die ik schrijf is jouw buyer persona. Ik wil in de huid kruipen (niet letterlijk, ieuw…) van jouw klant. Wat beweegt haar om iets te doen? En wat houdt haar tegen?

Tone of voice intake

Weten we wie je klant is? Dan gaan we op zoek naar een tone of voice die bij haar en bij jou past. De juiste tone of voice van je onderneming is een eerste stap richting content die aansluit bij je merk en bij je doelgroep. Heb je de juiste stijl te pakken? Dan trek je de juiste klanten aan. Door vanaf het begin goede stijlkeuzes te maken, zorg je bovendien voor een stuk herkenbaarheid.

Zoekwoordenonderzoek

De volgende stap is een zoekwoordenonderzoek. We weten wie je klant is, waar ze naar op zoek is en wat haar tegenhoudt. Nu bepalen we welke woorden ze gebruikt, vragen ze stelt en waar ze op zoekt. Ook kijken we naar je concurrent, welke woorden gebruikt zij? Een zoekwoordenonderzoek geeft je een goede basis voor het schrijven van de teksten van je website. Je krijgt een overzicht van lange en korte zoekwoorden (gemiddeld kom ik op 150-200 woorden per onderzoek), het zoekvolume (hoe vaak wordt er gemiddeld per maand op gezocht) en de scoringskans (heb je veel concurrentie?) per zoekwoord. Ik vertel je met welke zoekwoorden je zou moeten beginnen, en met welke zoekwoorden je de content op je website kunt uitbouwen.

Landingspagina’s

Dat zoekwoordenonderzoek staat natuurlijk niet op zichzelf. Dat gaan we toepassen op de landingspagina’s voor jouw nieuwe website. Landingspagina’s die smaken naar meer, die jouw verhaal vertellen, die triggeren, verleiden, de aandacht vasthouden. Zodat jouw klanten meer willen weten over jouw onderneming.

Contentstrategie

En nu, nu gaan we content maken! De grootste uitdaging van veel ondernemers is bedenken waar ze content moeten maken. Je zoekwoordenonderzoek is daar een mooi handvat voor, maar hoe kun je dat uitbouwen? Een website alleen is niet genoeg, je wil ook andere kanalen inzetten in je marketingstrategie. I’ll help you out! In een contentstrategie bepaal ik de strategie voor jouw content. Ik werk alle mogelijke rubrieken en subonderwerpen uit in categorieën die je kunt toepassen in jouw contentkalender. Er zijn sowieso minstens 6 invalshoeken die je kunt gebruiken, genoeg inspiratie dus om nooit meer om een woord verlegen te zitten. Liever zelf doen? Bekijk mijn online cursus.

WAT kost me dat?

Prijzen

Contact

Vertel me waar jouw uitdaging ligt, en we maken samen een masterplan. Zodat jij het juiste verhaal vertelt, aan de juiste ‘reiziger’. Voor mij trouwens een latte met havermelk. Niet om ingewikkeld te doen. Vind ik gewoon lekker. First coffee is on me!

Tot binnenkort.

CommuniKim

TELEFOON

06 23 753 847

Contact